Retourneren & Garantie

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je een bestelling gedeeltelijk of geheel wil retourneren, en geen ervan is leuk. Gelukkig zijn wij er om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen! Lees in onze Algemene Voorwaarden welke regels op jouw situatie van toepassing zijn. Hieronder sommen we de mogelijkheden kort nog eens op. 

Herroepingsrecht

Je hebt een fout artikel besteld, of het product is niet wat je ervan verwacht had? Dat kan gebeuren! Je hebt het recht binnen de 14 dagen na ontvangst het product onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking retour aan te melden, zonder een specifieke reden aan te geven. Na de retourmelding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product naar ons terug te zenden. Na ontvangst storten we de volledige betaling die we van jou ontvangen hebben terug, inclusief de leveringskost (indien van toepassing). Bij beschadiging houden we de waardevermindering af van het terug te storten bedrag.

Let op: De kosten voor het terugzenden van de bestelling zijn wel voor jouw rekening!

Gebrekkig, onvolledig of verkeerd product geleverd

Dit is uiteraard niet de bedoeling, en je hebt dan ook recht op een nieuw product of aanvulling van de ontbrekende onderdelen. Contacteer ons zo snel mogelijk via de contactpagina (uiterlijk 2 maand na leverdatum) en dan bekijken we afhankelijk van de situatie hoe we dit probleem verhelpen.

In geval van terugsturen van het product, dient dit te gebeuren in de originele, onbeschadigde verpakking en moet het product ook in nieuwstaat verkeren. Alle bijkomende (verzend)kosten nemen we voor onze rekening. Wij voorzien jou van een retourlabel, dat je stevig op de buitenkant van de verzenddoos plakt, over je eigen adres heen.

Defect product binnen de garantie termijn

Er kan soms een foutje in een product sluipen, al doen wij ons uiterste best om dit te vermijden. Merk je bij het eerste gebruik toch op dat er iets niet naar behoren werkt, of treedt er binnen de 2 jaar na levering een defect op dat niet te wijten is aan een fabricagefout (dus niet door verkeerd gebruik of slordige/foutieve assemblage), dan heb je recht op gratis herstelling of vervanging.

Alle verzendkosten zijn in dit geval voor onze rekening. Na het aanmelden van je retourzending krijg je van ons binnen de 2 werkdagen een e-mail met een retourlabel. Dit label plak je stevig op de buitenkant van de verzenddoos, over je eigen adres heen.

Als we geen defect kunnen vinden of merken dat het defect niet te wijten is aan een fabricagefout, zijn we genoodzaakt €30 onderzoekkost aan te rekenen (Inclusief BTW) en zijn de verzendingskosten ook voor jouw rekening. 

Wat zijn de retour-voorwaarden?

Verpakken en verzenden

  • Gebruik goed verpakkingsmateriaal! Je bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het versturen in een slechte verpakking. Ons advies:
    • 1. Als je de originele verpakkingsmaterialen nog hebt, doe het product daar dan eerst in. Heb je deze niet, zorg dan voor ander goed verpakkingsmateriaal.
    • 2. Gaat het om meerdere producten, gebruik dan een goede 'omverpakking'. Bijvoorbeeld de verzenddoos waarin de producten geleverd werden.
    • 3. Gebruik indien nodig opvulling, zodat de producten niet heen en weer schuiven in de omverpakking. 
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar het tracking-nummer dat je van de vervoerder krijgt totdat je onze ontvangstbevestiging hebt gekregen.
  • Plak het retourlabel over je eigen adres (op de buitenste doos). 
  • Goederen moeten opgestuurd worden via de gekozen/aangewezen vervoerder.